Diken dala, dal yaprağa, yaprak goncaya hayran! Dal dikensiz, yaprak dalsız, gonca yapraksız olmaz! Nefis can'a, can bedene, bedense ruha hayran! Can nefissiz, beden cansız, ruhsa bedensiz olmaz.!

NAMAZ KİŞİYE MİRAÇ OLUR!

NAMAZ KİŞİYE MİRAÇ OLUR!

Meded sahiplerinden her an ve halimize yardımlarının bizlerin üzerine yetişmesini arzu ve ümid ederiz. Söylenecek söze destur ve izin isteriz ki bu yolun kılavuzları olan o şanlı büyükler bizim gibi zayıfların kusurlarına bakmasın ve himmetlerini yetiştirsinler inşallah.

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM,
Selam ve selat o yaradılmışların evveli ve resullerin sonuncusu olan iki alemin sultanı üzerine ve o nun yolundan gidenler üzerine olsun.
Cenabı Peygamberimizin(s.a.v) ümmetine namaz kılmak emrolduğunda, Cebrail (a.s) Peygamber efendimize namazın nasıl kılınacağını uygulamalı olarak gösterdi. Ve ümmeti Muhammed’e secde ve kıyamdan başka rükû emredildi.
Daha önceki ümmetlerin namazında rükû yok idi. Dolayısıyla namazın farz kılınmış olması İslam ümmetine sadece Peygamberimizle sınırlı değil, daha önceki peygamberler ve kavimlerine de farz kılınmıştı.
Orada, Miraç ta farz kılındı manası, Ümmeti Muhammed’e Miraçta farz kılındı. Peygamberimiz nübüvvetini izharından önce, ehli kitap olanlar yine secde ediyorlardı kendi itikâtlarınca. Hatta ayeti kerimede Cenabı Hak, Yahudilere ve hristiyanlara ibadeti telkin ettiğinde şöyle buyuruyor, diyor ki, “haydi sizde rükû edenler gibi rükû edin”.bakara suresi 43. ayette olduğu gibi.

Buradan anladığımız şey, Yahudilerin kendi namazlarını kıldıklarında rükû etmeden kıldıkları. Yani kıyamda duruyorlar, ellerini açarak ayakta okuyorlar, sallanıyorlar bir şekilde belli bir yere gelince secdeye atıyorlar kendilerini. Onların secdesi de ya normal secde yada boylu boyunca uzanmak şeklinde idi.
Hıristiyanlarda da namaz var. Hıristiyanlığın asıl adı Hıristiyanlık değildir, Nasranîliktir, İseviliktir…
Nasranîlik ve İsevilik aynı şeydir. Hıristiyanlık sonradan uydurulmuş bir tarikat şeklini almış halidir İseviliğin. Ki Hıristiyanlık da tarihin akışı içerisinde çeşitli şekillerde tarikatlara bölünerek tahrifata uğramış, envai tür şekil almıştır. 

İslam’ın namazı ise Cenabı Cebrail (a.s ), Hz. Muhammed s.a.v efendimize bizzat şeklini göstererek tarif ettiği namaz olduğu için zaten en kemal halini bulmuştur.
Cenabı Peygamberimiz (a.s), Miraçta namaz emrini aldıktan sonra yeryüzüne dönerken, Musa (a.s) ile mukabelesi vardır. İşte 70 vakittir. 20-10-5 vakite kadar düşmüştür, erbabı tasavvuf bir adım öteye götürür bazen derler ki, eğer Peygamber efendimiz buda çoktur deseydi belki bir vakte inecekti. Ama benim kavmim buna tahammül gösterir dedi. Şimdi bir takım alim çıkmış miracı kabul etmedikleri gibi bu namaz hususunda Resulullah s.a.v. efendimizin Musa a.s ile olan mukalemesini de reddediyorlar. Ya hu ALLAH c.c hayrınızı versin hayır ve güzel olanı hatta olmuş bitmiş olanı neden reddedersiniz, ne kazanacaksınız. ALLAH c.c ıslah eylesin.

Namaz onun için çok önemli!
Peygamber sözü düşmesin yere!

Benim kavmim dedi, benim ümmetim buna tahammül gösterir dedi.
Dolayısıyla, Şeyhim efendim,Nazım Kıbrisi Hz insanlığa, namaz kılmayanlara, nefsine güç yetiremiyenlere der ki, hiç değilse günde iki rekât olsun namaz kılın, secdesiz gününüz geçmesin! 
Rabbin karşısına çıktığında neden kılmadın deseler bir kere kılmıştım diyebilesin.

Namazdan kasıt ibadettir.
İbadetten kasıt kulluktur!

Dolayısıyla kişinin kıldığı namaz kulluğunu rabbine izharıdır. İfade ediş şeklidir. Ne kadar zevkle rabbin huzurunda olduğunu düşünerek kılınırsa namaz kişiye MİRAÇ olur!

Kişinin ruhani manada yükselmesinin en kolay yolu;
1-Kuran okumak!
2-Namaz kılmak!
3-Zikir!
dir..Ehli iman için, iman sahipleri için birinci emir, Zikirdir.
O halde siz beni zikredin ki bende sizi zikr edeyim, bana şükredin nankörlük etmeyin Diyor Cenabı Hak!
Allahın yarattığı kulu zikretmesi ne demek? Aman ya rabbi!
Nasıl bir zevktir ki bu, Allah (cc) kulunu zikreder. Bundan kaynaklanan bir zevki düşünün bakalım. Kul Allah c.c dediğinde! Kulum! Lebbeyk ya Abdi diyor! Allahu ekber! Lebbeyk ya Abdi (buyur ey kulum) diyor Cenabı Hak.
Bununla iman ederek yaşamayı becerebilen insanın dünyanın geri kalanıyla uğraşmasına gerek olmaz ki!
Semiallahü limen Hamideh, Allahümme Rabbena Lekel Hamd..
Beni işiten rabbime hamd ederim. Hamd ona mahsustur. Buna inanarak söylediğin zaman ayrı bir mana kazanır…
Ve minallahuttevfik,
ALLAH YA DAİM!

Salih İslamboli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder