Diken dala, dal yaprağa, yaprak goncaya hayran! Dal dikensiz, yaprak dalsız, gonca yapraksız olmaz! Nefis can'a, can bedene, bedense ruha hayran! Can nefissiz, beden cansız, ruhsa bedensiz olmaz.!

Ben demek ne kadar kolay!


Ben demek ne kadar kolay !!!
Ben, iyi de sen kimsin ? Kişinin sorması gereken en doğru sual budur aslında ! 
Sen kimsin ? Varlığını Ben olarak nitelendirip o benden haberi olmayan, o ben i tanımadığı halde her şeyi bildiğini iddia eden bir cahil !!!
Öylesine büyük bir cehalet ki, tedavisi ancak kendi cehlini kabul ederek o beni tanımakla mümkün. Ben hastalığı öylesine sinsi ve acımasız ki, kendinden baş...kasına asla değer vermeksizin ve kendindeki hastalığı bilmeksizin herkesi hasta görecek kadar zalim.

''MEN AREFE NEFSEHU FEKAD AREFE RABBEHU''

Kim ki nefsini bildi o RABBİ ni bildi. İşte bu hastalığın tedavisinden elde edilecek olan şey böylesine önemli ve muhakkak lazım olandır.
Ben dediğimiz şey bu cismimizle görülen nefsimiz, yani varlık alemindeki gerçeğimiz.
Yani CENABI ALLAH IN c.c, şerefli mahluk olarak yaratıp sonra akıl nimetiyle dünya üzerinde bir müddet kalmamıza ve kendi hükmünün icrasına memur kıldığı, hani siz bana bir söz vermiştiniz ya ben size sorduğumda sizlerde bana "evet muhakkak ki sen bizim RABBİMİZSİN" diyerek karşılıklı sözleşmiştik ya diyerek dünya hayatının nihayetinde tekrar o ben leri muhatap alacağı 
''ben'' leriz bizler.
Şimdi sorma zamanı ben kimim? 
Ve vereceğimiz cevap bizim gerçekliğimizi ortaya koyacak. vesselam.

İslamboli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder